Alla inlägg under februari 2010

Av malin hejdenberg - 28 februari 2010 19:57

Ja det värsta en mamma kan vara med om är väl när något händer sina barn,

Adam skulle böja sig fram mellan soffan och bordet och ta nått från bordet,

lyckas tappa greppet och jag hör bara SMACK! och det verkligen dunder droppar mycket mycket blod ur munnen på honom.. ner på bordet,golvet, hann bli en pöl på golvet den lilla stunden innan jag tog honom i famnen o in i badrummet för att få mer ljus för att försöka se vart det blöder och stoppa det.. hela hans hand och arm va full i blod, han hade ju hållt handen för munnen medans vi sprang in i badrummet, ser att det droppar från ett jack inne i munnen precis brevid läppen och ett mindre jack under läppen, Han skrek att han mådde illa och börja skaka..

jag som försökte visa mig lugn blev väldigt rädd att nu jävlar hamnar han i chock och svimmar.. fick stopp på blödningen efter en stund, tvättar av honom i ansiktet, armar och händer, Han ber om att få på sig byxor, ( kanske frös vet ej ) tar mobilen och ringer till Elin, Ber henne komma in då ja inte riktigt vet vad ja ska göra eftersom de va ganska stort jack inne i munnen,, underbar som hon är kommer hon in, och vi kommer fram till att det behöver ju inte sys, blödningen har slutat och Adam hade lugna ner sig då Elin kom in ..

Fick en tuggalvedon till honom, TACK ELIN!! <3

Adam åt lite mat sen sten slockna  han på soffan strax innan 7 .. lilla killen !!!!

hoppas inte jag visa min rädsla för honom, försökte tänka " håll dig lugn håll dig lugn håll dig lugn "man blir livrädd inombords när något händer ens barn, och allt blod som vråål droppa ur munnen på honom, 5 torra tvättlappar gick det åt :(



Usch!

Jag blev livrädd att det va tänderna han slog i igen .. som han gjorde då han va 2 1/2 på dagis.. stackarn !!!

hoppas han inte märker av de så mycket i morgon :( han va lite svullen stackarn :(

....................


skönt att du inte hade lunginflamation syster.. Hoppas du orkar ringa ikväll..


i morgon ska ja träffa Johan tjoohoo..

ska in till stan och fylla på förrådet.. behövligt .. verkligen!!!


Av malin hejdenberg - 28 februari 2010 16:55

är en sån dag då man ska ta det lugnt.. JOOO TJENA !!

efter våran goa frukost som bestod av gröt,koktägg, KAFFE,och goa smörgåsar gick Jag och barnen ut .. dom hade bilrace, jaga grannens allt för snälla katt.. hoppa i slaskpölar,busa i snön .. jaa..massor, frusna gick vi in och fixa mat, stuvade makaroner med korv,

Alexandra sov sen middag i dag,verka inte trött .. Adam jävlades med allt möjligt han inte fick, så när hon somna gjorde vi lite pärllattor, jag drack kaffe, Adam spela lite data spel..

Efter en timma fick jag väcka Alexandra .. dom åt varsin banan

Vi har varit ute i nästan 3 timmar och jag e sten frusen, fick gå hem och hämta vagnen, Alexandra orkar aldrig gå hela vägen till ica, Det skulle även ta hela dagen tror ja =) så nyfiken unge!

Nu ska ja snart börja med maten, pommes och burgare får de bli till middag denna söndag ..

I morgon är det dagis igen för barnen .. Jag ska åka till stan och handla hem lite mat .. behövs för nu eka det i frysen ..


Therese,patrik!! hoppas verkligen det inte är något allvarligt med Ebba !!

Hoppas ni slapp sitta och vänta på akuten .. många kramar till er !!


Syster är stolt.. Elin har klarat av att duscha sj i dag och klä på sig själv, Vilket hon inte fixat tidigare :D så stolt jag är .. hon är på bättrings vägen verkligen!!

men inlagd på infektion ..trist .. hon som precis kom hem !!

Men vet att Hon är i goda händer..

hon e ju så söt .. hon skrev i sms .. jag mår bra i dag Malin, jag e glad, va det du också :) mån om alla andra, Är Hon inte underbar så säg!!!<3


Av malin hejdenberg - 27 februari 2010 20:21

Melodifestivalen alltså !! myycket bättre!! melodi nr 4 lyssna ja på nu .. och hitills iiinge bra :S VA FAN E DETTA? hallå!!

barnen va faktiskt vakna till 20.00 ikväll helt otroligt, annars brukar dom vara jätte trötta kl 19..

Hu.. saknar Johan alltså ..Han har barnen .. är jujätte kul för honom och för barnen förstås.. men JAG sakna honom :/

Och nu e det tydligen sportlov vilket jag glömt/missat helt ..

så då kanske dom e hos honom läänge länge, saknar våra myspysiga kvällar ..


men jaja.. gnällgnäll.. MALIN SKÄRP DIG!


Annars har ja haft en ganska klängig dag, ja o med de menar ja en liten tjej vid namn Alexandra! Hon e visst lös i magen .. :( vet ej om det e välling,Hon dricker ju fullkorn.. eller om magen inte e i trimm efter magsjukan !!

så har köpt 2 st mildare välling, sån där drickfärdig..  Eller drickfärdig?? heter de så.. drickfärdig ...drickfärdig .....drickfärdig.........??

jaja.. färdig blandad!!!!?



Vill avsluta detta inlägg med att skänka en tanke åt min syster som åkt in till akuten i eftermiddag, har ännu inte hört nått av henne *nervös*

ELIN hatar när du börjar meddelandet," bli inte rädd nu " aaaaaahhh

klart ja blir rädd och orolig!!

Hoppas snart ja får ett litet pip i mobilen ..från dig att allt är Ok.. <3




Av malin hejdenberg - 27 februari 2010 12:32

På Adams barnkalas..han vet preciiis vilka han vill bjuda och dom han vill bjuda. ja det förvånar mig inte att han vill bjuda dom..

Hans bästa vänner, roligt att han dock sa just dessa .. betyder att dom betyder mycket för Honom..

Va ska man bjuda på.. måste baka, har ja råd med det?? måste ta mig råd på något sätt.

Måste handla alla ingredienser osv.. ballonger.. jaa mycket fix.

Vet vilken dag nu :) så det kommer pluppa ner massa inbjudningar i brevlådorna !!


Nu ska Jag försöka få en liten Alexandra att sova innan Hon blir föööör trött !!



sen ska ja koppla av med en liten kaffe, för här hemma..kära nån.. klättrar på väggarna, inte jag, BARNEN! och då har vi endå varit ute och " lekt av oss energi "

Någon som är barnsugen och vill LÅÅÅNA 2 bustokiga barn??!!!!!!

( skämt är väl bäst att tillägga)


Fick ett snabbt besök och lite pussar, men saknar endå liiiika mycket :/

*Johan*





Av malin hejdenberg - 26 februari 2010 20:23

Tycker vi jag har gjort mig förtjänt av ..

Jag och barnen åt en riktigt god kycklinggryta ikväll..Adam va så sugen!!

sj va ja sugen på tacos men tänkte att det kanske inte va så bra för barnens små magar med tanke på hur gårdagen va !!!

vi har spelat " inne bowling " och Alexandra skratta sååå gott så fort vi rulla iväg bollen mot flaskorna som ramla i golv =)

Har badat och plaskat.. äntligen har gotlandshem varit här och fixat avloppet uppe i badrummet !!

Hade tänkt haft barnen vakna till 20.00 men nej ..dom orka inte :(

blir inge mys med Johan ikväll då han har barnen ikväll .. saknar ju honom :(

Vi träffs snart igen!! <3 :)


undrar va grannarna gör !!hopp och stutts och duns uppe i hallen :S

hon skrev dock på fb att Hon och Adde skulle fota med nya kameran ..

undrar just huuur dom fotar .. eller nääää det tänker ja inte tänka på :S

utan ja ska fortsätta dricka mitt vin .. och slappa och ta det lugnt..

undrar va morgon dagen har att bjuda på ..

hoppas på solsken..


i dag har man hört dripp dropp dripp dropp dripp dropp hela dagen ..

inge roligt alls me slask, men jag e glad att det börjar ge med sig med denna snö!! har önskat i en månad eller 2 att den ska bort !

jag e inget fan av snö alls, :/






 

Av malin hejdenberg - 26 februari 2010 08:39

Barnen har sovit gott i natt .. även Jag :)

känns underbart då jag sov ett par timmar natten innan, å inte kom ja i säng tidigt igår kväll för det ..

i dag e barnen friska, Adam e tom så pass frisk så han har redan trotsat 5 minuter denna morgon :/ Alexandra dricker mjölk och bara kikar på honom, 

undrar nog vad han pysslar med, eller så lär hon sig av honom.. ÅH NEEEEJ! ;)


I dag fredag,vad ska man hitta på ??!! mulet väder ute,ingen sol, och Jag har äntligen fått tag i Gotlandshem IGEN om mitt stopp i badrummet! inte snabba inte lätt att få tag i dom !

Ska ringa om min hem tel .. vad det nu hette dit man skulle ringa ! Vill eller måste ha en hem tel !!

dyrt så in i bomben att ringa från mobil jo!!


Naj sitta i morgonrock heela dagen??!! Nej .. byta om till kloka kläder..


Måste till ica och handla blöjor kom ja på !! gick ju åt en o annan blöja i igår!


www.elinhejdenberg.blogg.se

Läs den !!





Av malin hejdenberg - 25 februari 2010 20:57

Inget som varken jag eller nåågra föräldrar är något fan till

Båda barnen har varit sjuka och dom har avlöst varandra med spyor och bajs i dag.

Först kräks Adam ..ja torkar,tröstar, sen bajsar Alex mycket och det rinner urk!! .. , gör rent, då kräks Adam igen, jaha..samma visa igen, direkt efter kräks även Alexandra, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH vart börjar man ..

Adam e duktig på att säga till även om lite kommer brevid toan.. men han har även försökt trösta Alexandra..gullig och snäll storebror.

dom har legat på madrass på golvet, eller Adam har, Alexandra har lekt och varit lika glad som vanligt mellan allt bajsande och kräkningar.

Åh jisses va tvätt ja har tvättat, 2 tvättkorgar med kläder och sängkläder .. jag e helt matt.. passa även på att tvätta överdraget på soffan eftersom Adam endå låg på madrassen på golvet, och jag kan ju säga att ja har ännu tvätt kvar i tvättkorgen, lite gardiner bla .. suck!!

ja detta har varit en jävla äcklig dag typ..

Carro va här en sväng ..vi käka lunch och drack kaffe, Adam fick iaf i sig lite cola, och Alexandra åt ju självklart mat endå .. mattokig tjej de där !!


Ja nu sover dom,har lite feber båda 2 .. men ingen hög feber och verka inte vid läggdags må dåligt över febern,


Barnen har badat, Jag har duschat, kände mig riktigt riktigt äcklig efter dagen!!

hoppas barnen e friska i morgon! HATAR när barnen e sjuka..

just när detta händer önskar man sig en liten barnflicka eller nått ..

tuft att ta båda sj .. men det går .. inte så att de e ovant, har typ alltid varit så i mitt liv!


Adams kommentar när han märkte att även Alexandra va magsjuk

" Alexandra är avensjuk i magen hon också Mamma "

Sötnos!!<3


nu ska ja vila mig i soffan .. sen upp o bädda i rent i sängen .. mysigt att sova nyduschad i en renbäddad säng :)


Hoppas ni har haft en myyycket fräschare dag än vad jag haft



Emily förresten,så stor Edvin blivit ..och vad han har blivit duktig, trodde inte mina ögon när det va han som for runt på golvet inne vid Elin :)

Av malin hejdenberg - 24 februari 2010 22:03

Kan inte mer än att tacka er .. Elin,Anna,Therese,Emily för att ni finns i mitt liv!

helt underbara vänner,som alltid finns där på de där speciella lilla sättet som man ska som vän,

Ni gör mig STARK.. ni får mig att må så himla bra ! och ni gör mig till en snäll människa!!

Mår så jävla bra i erat sällskap..

Flytten hit till detta kvarter, jaa det har varit det bästa för mig, det bästa för barnen ..


Mysigt att tillsammans med alla er göra saker,roliga saker, som att se film tillsammans och tillsammans sitta och gråta ut,över en vacker film, skratta åt sjukt roliga saker så man får ont i magen,Ni finns alltid där,

Ja jag mår så jäkla bra !!

Barnen mår bra! dom har varandra, vi har varandra, heeeeeela tiden, känns helt och hållet underbart!



Allt ni gjort,sagt om allt med Elin, ibland har ni inte behövt sagt något, ni  ( och Johan såklart ) har gett mig det fulla stödet att orka handskas med Elins sjukdom.

Utan alla er .. vette fan hur Jag hade mått i dag !

det, det e dagens sanning!!!!


Jag älskar er! <3



Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards