Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Magsjuka barn!!

Av malin hejdenberg - 25 februari 2010 20:57

Inget som varken jag eller nåågra föräldrar är något fan till

Båda barnen har varit sjuka och dom har avlöst varandra med spyor och bajs i dag.

Först kräks Adam ..ja torkar,tröstar, sen bajsar Alex mycket och det rinner urk!! .. , gör rent, då kräks Adam igen, jaha..samma visa igen, direkt efter kräks även Alexandra, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH vart börjar man ..

Adam e duktig på att säga till även om lite kommer brevid toan.. men han har även försökt trösta Alexandra..gullig och snäll storebror.

dom har legat på madrass på golvet, eller Adam har, Alexandra har lekt och varit lika glad som vanligt mellan allt bajsande och kräkningar.

Åh jisses va tvätt ja har tvättat, 2 tvättkorgar med kläder och sängkläder .. jag e helt matt.. passa även på att tvätta överdraget på soffan eftersom Adam endå låg på madrassen på golvet, och jag kan ju säga att ja har ännu tvätt kvar i tvättkorgen, lite gardiner bla .. suck!!

ja detta har varit en jävla äcklig dag typ..

Carro va här en sväng ..vi käka lunch och drack kaffe, Adam fick iaf i sig lite cola, och Alexandra åt ju självklart mat endå .. mattokig tjej de där !!


Ja nu sover dom,har lite feber båda 2 .. men ingen hög feber och verka inte vid läggdags må dåligt över febern,


Barnen har badat, Jag har duschat, kände mig riktigt riktigt äcklig efter dagen!!

hoppas barnen e friska i morgon! HATAR när barnen e sjuka..

just när detta händer önskar man sig en liten barnflicka eller nått ..

tuft att ta båda sj .. men det går .. inte så att de e ovant, har typ alltid varit så i mitt liv!


Adams kommentar när han märkte att även Alexandra va magsjuk

" Alexandra är avensjuk i magen hon också Mamma "

Sötnos!!<3


nu ska ja vila mig i soffan .. sen upp o bädda i rent i sängen .. mysigt att sova nyduschad i en renbäddad säng :)


Hoppas ni har haft en myyycket fräschare dag än vad jag haft



Emily förresten,så stor Edvin blivit ..och vad han har blivit duktig, trodde inte mina ögon när det va han som for runt på golvet inne vid Elin :)

 
 
Therese

Therese

25 februari 2010 21:33

Ja Edvin är ett riktigt litet vilddjur som tar sig fram fortare än fortast, men sen ger ju Emily honom möjligheten till att utforska och röra sig fritt oxå.. Hur ska man annars kunna lära sig om stora vida världen? Hoppas du får en lugn natt... Kramar

http://hedmanlindby.blogg.se

 
Emily

Emily

25 februari 2010 23:12

Stackare, fy o va helt själv med 2 kräksjuka barn.. hade gärna hjälpt dig men mina barn har klarat sig hittills o vill att de ska fortsätta så.. finns inge värre än spya, blä!!!
Ja Edvin han är verkligen en liten vilde, så härligt o se hur han tar sig överallt, ställer sig, dansar o bara är en helt underbar liten kille =) Finns inget härligare än barnen, trots spysjuka lite då o då.. haha.. kram

http://emilyhallgren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

NY

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 12:48

BLOGG...   http://malinlillstrumpa.blogg.se

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 10:43

Jag är verkligen INTE ett fan till snön. Visst kan det va mysigt och sitta INNE med tända ljus och kika ut när det e mörkt och det e vitt på marken och det snöar, se när barnen gör sin första snögubbe,snö lyckta får åka pulka ..  Kul för barn och...

Av malin hejdenberg - 29 november 2010 12:28

Nya tag och barnen kommer hem igen =) Hoppas denna vecka blir " bättre " än sist dom va hos mig då dom va för hostiga för att gå på dagis, men som klättra på väggarna här hemma hur Jag än sysselsatte dom, Det va en jobbig vecka, Denna vecka komme...

Av malin hejdenberg - 28 november 2010 17:35

Första ljuset tänt, vi har varit hos mamma och pappa i lärbro på adventsfika, riktigt trevligt! Visa mamma bilderna från min tjejfest och jisses som hon skratta, heltokiga men även underbara bilder. www.hedmanlindby.blogg ( finns filmer ) www...

Av malin hejdenberg - 27 november 2010 17:12

Vi åt mat, maten blev riktigt god =) kasslergratäng bjöds det på, efter att ha vilat ner maten vanka vi oss in i vardagsrummet där vi åt efterrätten, citronfromache med grädde, mumsigt! Prata och prata och prata och skratta, tom så vi typ g...

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards