Alla inlägg under februari 2010

Av malin hejdenberg - 24 februari 2010 20:06

Efter lämning på dagis som gick väldigt bra, gick Jag hem till Johan, spela lite tv spel som e såå jädra roligt :) .. åkte mot stan kl 10, arbetsförmedlingen, dom e tråkiga alltså !! Men behövliga !!

Men fick avbryta arbetsförmedlingen och åka akut men de skriver ja inte om just nu .. Allt är just nu bra igen iaf, men  skrämmande va det verkligen !!


förbi kupan och kika på skridskor, vi skulle igentligen fika men Johan skulle hämta Tilde så vi fika med henne efter i stället,

Handla lite grejs till kvällen och gick sen hem och bytte gardiner en snabbis för att sen hämta barnen.

eftersom det varit sååå fint väder i dag så va jag och barnen kvar ute, mötte Anna och Jonathan så Adam och Jonathan lekte en stund i alla snö högar .. Alexandra gick runt och åt snö .. haha enrolig sak som hände va att hon skulle ta snö mot en vall och " plums" såbara hon försvann .. ja där låg hon .. lilla hon i all denna snö .. hon syntes inte :)

Hem åt lite kräm för barnen va hungriga, spela lite boll innan det va dags för att börja med maten " fiskgratäng" som Adam valt, sj ville ja ha pannbiffar men nänä, inte ikväll.. i morgon kanske ..


I morgon e barnen lediga. Hemma hos mig heeeeeeeeeeela dagen, Adams Gudmor Carro kommer ..tjoohoo!! ska käka lunch tillsammans med barnen .. ska bli riktigt trevligt !! lite kaffe blir det nog också ..


åååhh älskade syster.. är nu hemma hos sin familj!!! underbar känsla för mig !!

betyder att syster måste vara liiite piggare :)


Therese med familj!! tänker på er !! hoppas innerligt att det inte är något allvarligt!! men förstår verkligen er oro! stor kram till er !!! <3



Kär

Av malin hejdenberg - 23 februari 2010 22:14

Japp.. va tog denna kväll vägen ??

barnen e mätta belåtna,badade och nattade och ligger tryggt i sina sängar,

Levande !!

Johan har varit här, pratat massor, sett en film, druckit lite cola, Och han e nu hemma.. skull upp tidigt i morrn stackarn !

Imorgon åker jag med honom till staden .. ska fika lite och åka till arbetsförmedlingen.

<3


Systeryster kanske får åka hem till sin kära familj i morgon så jag håller alla tummar och år för att Hon får åka hem !! 13 dagar på sjukhus e nog inten höjdare, Räckte med dom dygnen man låg på bb ..det va genom trist .. kan inte ens föreställa mig hur det e att ligga inne i 13 dagar !!! håller på dig syster att du får åka hem..

kasta iväg ett sms om när du vet eller kanske tom e på väg hem .. eller ring hellre mer än gärna ;)


Va lite nere i kväll, besviken.. men är nu på myyycket bättre humör, tur man har goda vänner, Johan och mamma som får mig på bra humör alltså .. vad hade man gjort utan alla er alltså !!

Och genom att läsa vad du syster skriver på facebook, ja va ska man säga kan inget annat än bli lycklig för din skull !!!



Mina tokiga grannjävlar.. ja va ska man säga !! Ni är helt och hållet underbara, fantastiska !!

Finns alltid! bryr er ! känns TRYGGT att ha er alla här !


*Nu kommer jag hålla alla mina tummar och tår heeela natten så syster kan få åka hem i morgon*

Lär ha ont imorgon alltså :S men värt ;)


Av malin hejdenberg - 23 februari 2010 14:20

och mer snö vräker det ner .. suck alltså!! Jag har aldrig tyckt så mycket om snön,jätte roligt för barnen att åka pulka,leka busa i snön,och man blir glad av att se deras glädje men när tom Adam säger att det börjar bli tråkigt .. han som annars alltid har älskat att vara ute i alla väder!! hm.. längtar till våren när man kan sitta ute,utan att frysa med en kopp kaffe i handen, se sina barn springa ute och leka tillsammans med sina kompisar, utan att bli frusna.. saknar förra sen sommaren när jag tillsammans med mina barn och grannarna och deras barn lekt här utanför, underbart!! allt möjligt i leksaksväg drogs ut och man kunde knappt se gräset för alla leksaker ..

Så ja nu saknar jag vårn .. KOM NU!!



efter att ha lämnat barnen på dagis kom Linda och fika .. gott med kaffe !!

kika i nya affären .. men hu va kallt med denna vinter ..



snart dags att hämta barnen :) ikväll blir det potatis,sås och köttbullar som Adam har bestämt ..


I morse satt Adam och gick igenom sin önskelista,

ojoj .. omman va miljonär ..

skirdskor, hjälp, skateboard,bilbana,leksaks gevär, monster truckar,stor polisbil, pyssel saker, leklera,

jaa o det roligaste av allt, uppladdningsbara batterin, och kladdkaka :D

haha!! <3

Av malin hejdenberg - 22 februari 2010 14:00

Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna.


Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst eller vilja mest.


Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst eller
att alltid lyckas.


Att vara stark är
att se livet som det är
att acceptera dess kraft
och ta del av det
att falla till botten,
slå sig hårt och komma igen.


Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast.


Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit !!



finns många jag anser som starka, Therese, Anna, Elin,syster !!! detta e till er!



Av malin hejdenberg - 22 februari 2010 12:35

i fredags åkte då barnen med sin pappa

på kvällen gick jag in til Anna, fixa till sig lite för att sen åka till fårösund fr att se 7 streams å ja bra är dom verkligen!! ,Elin körde, så på hemvägen satt jag med min 3 liters vinare och ett fjuttigt vin glas, Anna med sin dricka och skåla,Elin va lite avis .. hämta upp Annika och Emily på vägen ,hem till Anna för att börja partyt .. åh jisses vilkenrolig kväll.. skratta så jag fick kramp i magen, Kvällen blandes med lite tårar, Men oj vad det endå behöves från alla oss!!

Men jaa..kvällen blev verkligen lyckad, så strax efter halv 5 kom jag och Johan hem .. tur man har nära!

dagen efter mådde jag verkligen iinge bra, men efter att ha fått cola kändes det liiiiiite bättre..

lördagskvällen bjöd int på mycket nej .. va lugn kväll framför tv:n med godis..

:)

Söndag bakades det bullar inne vid Elin, tillsammans med Anna och sötaste Havannna

Åh säger bara det HOLLY!!Underbara unge!!<3

mot kvällen lagades det varm smörgåstårta, Johans specialare tydligen .. eller nått!!!! men ja den va riktigt riktigt god!!

Igår kväll satt jag och Elin och kika igenom gamla fotoalbum.. o jisses.. skrattar ännu när ja tänker på vissa bilder .. o text ..

HAHAHA!!!


i dag är det Måndag igen.. åh jag ska om några timmar hämta hem mina barn :) längtar verkligen efter dom nu ..



Tack älskade vänner för en toppen toppen helg verkligen !!!!!!!!

jag har turen att ha er som vänner!!


Gå in på www.guteelin.blogg.se

DÄR kommer ni få se våran party kväll i både BILDER och FILM .. =)

tur jag filma :D



Malin är sjukt kluven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av malin hejdenberg - 19 februari 2010 07:40

efter frukost gick jag och barnen till församlingshemmet för att leka .. har inte varit där på evigheter, Tror jag va där med Alexandra strax innan hon börja dagis om Jag inte minns fel, Lek och bus, och gott kaffe, barnen åt massor med kex och drack juice

Lina och julius följde med oss hem en stund, Alexandra sov lite middag,

vi laga lite lunch när lina och Julius åkt.

Baka sen en kladdkaka tillsammans med barnen, Bjöd in Anna och Havanna på lite fika, eftersom jag inte hade pengar att köpa något till Anna så bjöd jag på riktigt kladdig kladdkaka.. Hoppas hon uppskatta det.

Alexandra tycker väldigt mycket om Havanna .. Klappa på henne nästan hela tiden, då ho inte klättra och gjorde annat bus såklart..

Ut i snön .. burr så kallt.. men tvugna att gå och handla lite, Adam va sen kvar ute en sväng o lekte,

Efter middagen, ( eller barnen åt jag va ännu så mätt efter kladdkakan så orka inge mat ) då spela vi lite " inne fotboll " och Adam är en riktig lirare på att stå i mål !!!! Alexandra , jaaa hon spela ju på sitt eget lilla vis, Tar bollen och ger gärnet i vög, kallas Rugby va?!!!!


Barnen somna riktigt trötta vid 19.30

haffa med Babyvakten och in till grannen i mitten för att se film med Elin,Anna och Therese ..

Ladda upp oss med papper för att här lär de gråtas ..

vi såg sisters keeper, En mycket gripande film, Mycket känslor runt min systers sjukdom kom och det gick absolut inte att hålla tillbaka tårarna !!

Mycket mycket mycket vacker film !!


Barnen har nu ätit frukost, jag ska dricka lite kaffe,

ikväll ska jag åka och kolla på 7 streams i fårösund :) dom e riktigt bra och ska bli riktigt roligt att se dom spela igen !!!Johan sjunger ju så satans bra!!

blir lite vin drickande inne hos Anna ikväll efteråt, eftersom lilla madammen fyllde år igår ..  24 va det va :/ ???!!


Orkar inte lägga upp bilder just nu .. så det får bli senare då barnen åkt till sin far,

Håll tummarna att jag får hem 2 friska barn på måndag, vilket jag inte brukar få, undrar så varför barnen blir sjuka varje gång dom varit hos honom, någongång har det varit båda, suck!!!


jaja .. lite mys innan dom åker iväg ..

bilder kommer sen


Jag saknar Johan :( :( men får träffas i kväll :D :D

Av malin hejdenberg - 18 februari 2010 09:13

för Anna som fyller år idag.. HURRA HURRA HURRA HURRA!!

Hoppas du får en underbar dag vännen !!!

Grattis kramar i massor från oss !!!


 

Av malin hejdenberg - 17 februari 2010 13:05

I dag ska Stefan hämta barnen på dagis.. tråkigt att man ska behöva gnälla och BE honom om att ha dom några timmar efter dagis, trött på det alltså, Som pappa ska han ju bara säga att han hämtar dom efter dagis i några timmar eller komma hit då barnen inte e på dagis och hämta dom, För bara 2 timmar gör mycket för Adam och Alex ..

Adam blev jätte glad då jag påminnde honom om att pappa skulle faktiskt hämta i dag .." Det har han ju aldrig gjort , det känns iaf som det " fick jag till svars ..


jaja men tänker bara hur ja sj hade känt om ja hade haft mina barn varannan helg och bor så nära, jag hade saknat mina barn, jag hade velat träffa dom, för jag kommer aldrig någonsin kunna neka stefan att ha sina barn .. bara om något skulle hända, något riktigt allvarligt då han har dom..


Han borde ju sakna dom då han träffa dom så sällan .. eller ??!!!!


Hoppas barnen får en riktigt rolig eftermiddag med sin pappa .. dom har verkligen längtat, Eller vet att Adam iaf har gjort det!!



Jag har iaf tvätt och städdag i dag .. Va inne hos Elin och drack lite kaffe .. Anna och Havanna kom också in ..


Jag har hittat min babyvakt !! tjoohooo!!! äntligen !!! <3



tack för kommentarerna ... fortsätt med det :)

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards