Alla inlägg den 23 mars 2010

...

Av malin hejdenberg - 23 mars 2010 22:16

i kväll efter jag nattat barnen fick jag bara en totalt deppar kväll.. massa med elin .. massa massa massa massa.. å jag skriver int för att ni som läser ska tycka synd om mig.. för det e inte mig det e synd om .. inte jag som lider värst om man säger så ..

ibland vissa dagar går dt bra, jag kan prata om henne o hennes sjukdom utan några problem, alltså utan tårar.. det e aldrig lätt att prata om det..  men ikväll hade det inte varit en sån kväll då det va lätt att prata om det..

har vart jätte svårt för mig att prata om henne och hennes sjukdom.

skriver i min blogg för att det " lättar "lite för stunden

Den där klumpen i magen och halsen som faktiskt alltid sitter där,varje dag men inte lika stor som just ikväll.. jaa den klumpen .. den e skiit jobbig just i kväll..

Jäligt dumt att kanske prata om klumpar när det handlar om cancer ,,,

Men när jag nu sitter och tänker och funderar .. så kommer alltid denna tanke fram ..

" det finns dom som har det värre "

som faktiskt på helt olika stadier lever med hemskare saker vaarje dag.


Men det e ok att vara ledsen.. nej det e skit bra att vara ledsen.. jag måste tillåta mig att vara det.. det e faktiskt min syster som e sjuk.. min SYSTER Bästa vännen !!



Fick en tavla i dag av linda nilsson, där det va en bakgrund med massa fina hjärtan, fin bild på mig och syster .. och den fina dikter

" systerskap

Den har jag nu hängt upp här inne .. på ett ställe där jag kan se den då jag sitter i soffan !! jätte fin och jag blev riktigt riktigt glad och det va verkligen en jätte fin tanke


fick även andra presenter som skålar.. men denna betydde mest!!!


...


Visst fan e det ok att känna så här ibland som jag känner just nu ..

Och det ja skrev i mitt tidigare inlägg..

att jag har förändrats .. hade detta hänt för ett år sedan.. hade jag aldrig aldrig suttit och skrivit om mina känslor så här öppet i min blogg..

det e väl ännu ett steg i rätt riktning eller hur!??

Av malin hejdenberg - 23 mars 2010 19:28

Om man kunde få välja en dag .. där man ska få göra preciiiis vad man vill eller önska sig eeen sak som ska hända och  "puff" så händer det .. kosta va det kosta vill!!

men preciiis vad som helst ..

Undrar varför vissa saker händer vissa och andra människor händer det iinget alls..

Varför??!!! helt sinnesjukt!!

Man kan ju undra va vissa saker har för mening .. " Allt som händer har en mening " " sägs "  det !!

sjukt ju !!

Att man lär sig av allt dåligt och bra som händer,, jaa visst kanske sant till viss del, Jag har lärt mig en jävla massa och sakta sakta håller mina pusselbitar på att komma på plats ..

Känner mig vissa dagar jätte stark och det känns som Jag fixar allt .. vissa dagar känns det absolut inte så .. Men Jag har nog förändrats väldigt mycket det senaste året ..

Jag tror jag är en bättre människa i dag än va jag va för ett år sedan .. 2 .. 3 år sedan ..


förr ville jag att vissa saker skulle ske med en och samma gång .. I dag så vill jag skynda lååååångsamt med många saker ..

Undrar vad jag gör om 1 år .. jobbar jag kvar på kilåkern?! Har vi barnen varannan vecka?!! Bor jag kvar i denna lägenhet!!?  Bor jag ensam ?!!

Hur e läget med systeryster!!????



ibland tänker jag bra jävla mycket !!!

finns vissa saker jag tror jag bara vet ..


..


Iaf känns riktigt skönt att ha barnen hemma hos mig igen, har verkligen saknat dom, har annars haft en helt kanon mysig helg .. med det kan jag inte klaga över!!

Av malin hejdenberg - 23 mars 2010 08:49

Hemma vid Johan i natt :) sååå mysigt att sova tillsammans med honom..

Igår jobba jag mellan 7.13 jätte roligt att vara tillbaka igen och underbart att träffa arbetskamraterna, Fått jobb resten av veckan med, men måste nog ringa om VaB för Adam blev hämtat på dagis igår pga feber..

Barnen har sovit vid sin pappa tills i natt .. Adam borde komma när som helst ..

Efter jobbet bjöd Johan på lite fika .. gick sen hem för att hopp i duschen och sen iväg till Johan igen efter att ha suttit ute tillsammans med grannarna i solen ..

Johan hade lagat god potatisgratäng och kött.. jätte gott!! han e duktig på att laga mat den mannen..

Vi såg sen film tillsammans med Devin..

sen sova och mys tillsammans med ytterligare en film ..


Måste bara skriva att minns sj hur jag va när ja va tonåring.. inte snäll.. inte alls snäll mot mina föräldrar.. sa dom något som ja inte ville så gnabba jag med en gång och kunde vara riktigt elakt.. Men Johan vilken bra pappa han är .. jag blir helt chockad hur bra Devin lyssnar på Honom..samma gäller hans dotter Tilde ..


Han e en riktigt bra pappa.. inte lätt med barn i tonåren.. men han klarar det bättre än galant ..



Vilket fint väder det var igår .. hoppas våren e på G nu ..



Jag har pirr i magen men det e inte bara för att våren e på väg ..

:)

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards