Alla inlägg under maj 2010

Av malin hejdenberg - 7 maj 2010 08:08

När Adam va liten liten bebis, minns jag att vi satt nere på stranden i linne och solen sken och det va sååå skönt =)

MEN.. sen tittar man ut på vädret, SPÖREGN!

skit trist, men man får väl vara positiv och hoppas att våren snart e här,

" efter regn kommer sol "

Barnen har käkat frukost, Jag dricker mitt älskade morgon kaffe =)

Vid 10 ska vi ner till Emilys och leka lite ..

Tråkigt att det inte är fint väder så vi kunde sitta ute, och barnen leka ute.


Nej fortsätte med mitt kaffe !! sen lite på klädning ..

Hoppas ni får en mysig dag, Fredag!! så i kväll ska vi ha fredagsys, och se film, vad för film lixom, någon rolig barnfilm :/

Har du nått förslag på rolig film?????!!!!

Av malin hejdenberg - 6 maj 2010 21:43

En fm då vi va vid bofinken och lekte med Therese och Patriks barn så fick Adam testa Wilmas inlines, han har aldrig åkt tidigare, i början höll han mig försiktigt i handen, sen bara han släppte och åkte lite försiktigt.. Han har en jädra ballans den killen och vem vet han kanske kan bli hockey proffs .. så i kväll satte ja mig och kika på ellos sida, hittar ett par inlines

med justerbar storlek.. så han kommer kunna ha dom nästa sommar med.. =) dom kommer förhoppningsvis nästa vecka 3-5 dagar skulle de ta.. så nästa gång barnen kommer till mig kommer jag ha en överraskning till Adam och Jag VEEET att han kommer bli skit glad.. han vill verkligen ha såna =)


Nu e iaf JAAAAg skiiita glad :D:D:D:D


 

Av malin hejdenberg - 6 maj 2010 19:53

Ja vi har typ varit ute ja i stort sett hela dagen.. har varit lite små kallt då det har blåsigt men annars helt ok.. Blev lite varmare mot eftermiddagen..

Efter lunch gick vi till Johan, Adam spela lite tv spel och Alexandra sov en go stund .. Barnen fick glass och det uppskattades kan man lungt säga, och mycket kladd blev det =)

Vi gick sen mot affären handla mellis, bla .....

åt mellis såklart, sen mot bofinken och lekte igen =)

Käka kycklinggryta vicket barnen verkligen gillar, även Anna som kom in och käka 2 portioner =)


Nu ligger barnen i sin säng och snackar ännu .. Jag e godis sugen ..

I morgon e det fredag, Jag och barnen ska hem till Emilys och leka lite,

Adam har tjatat om det näääästan heeeeela dagen,


Nu .. tv.. sen .. hm ingen aning..

Inge mys ikväll dock då Johan e å repa med bandet ..


tjaaaaaoooeeeee!!!!!!!!

Av malin hejdenberg - 6 maj 2010 08:16

Kan det va möjligt.. veckan då Jag har barnen går dagarna så himla fort.. Och det Ogillas av mig !!

Igår hämta Jag barnen redan kvart över 1 på dagis :)

Hade såklart glömt Edvins paket så va bara att gå hem och hämta och sen tillslut promenera hem till 1 års barnet :)

Fick god fika och barnen hade riktigt roligt tillsamans.

Så Jag och Emily prata om att komma och leka i morgon fredag då barnen e lediga från dagis..

Vi hälsa på hos Johan på hemvägen och handla sylt i affären och he och grädda pannkakor och plättar.. barnen åt o åt o åt .. vet ej hur många dom vräkte i sig faktiskt!! väldigt många : )

Efter maten gick vi ut en sväng då det va solsken .. skönt ute men endå lite isande kallt :/

In och natta och ge välling, vid 19 sov barnen som vanligt heeeelt slut va dom :)

Johan kom förbi och mysa lite och såg tv :) <3


Och vad ska hända i dag då barnen e lediga?!! hmm.. jag ska iaf upp i duschen nu.. Sen ville Adam till Johan ..

Hoppas ni får en bra dag!!



Om 4 dagar föds det en till liten plutt eller plutta :) Är väldigt förväntansfull .. Vad finns i din mage Therese :)

Riktigt spännande!!!!!

Av malin hejdenberg - 5 maj 2010 07:20

Han leve HURRA HURRA HURRA HURRA!! ett jätte Grattis till Edvin som i dag fyller 1 år .. lilla killen börjar bli stor =)

Han e sååå söt och glad.. =) riktigt fin kille !!



 

Av malin hejdenberg - 4 maj 2010 20:00

Och barnen e hemma hos mig .. känns underbart.. veckan som va var verkligen toppen också =)

fast jobbigt att sakna sina små.

Jag jobbade 3 dagar och har umgåts mycket med älsklingen..

i dag efter lämning på dagis va tanken att jag skulle tvätta och städa, men ändrade planer, Ändrade  tvättid till eftermiddagen kl 13 och åkte i stället in til stan för att handla present till lille Edvin som i morgon blir stor kille .. 1 år .. =)

Va en trevlig fm och inte alls kallt.. förrens vi kom hem till slite igen :(

plocka undan lite snabbt, kasta i 2 maskiner tvätt och gick och pussa lite på älsklingen som ligger hemma sjuk igen stackarn :( synd om honom..

vi som skulle ha soffmysarrally ( som han kalla det hahaha ) i kväll.. men de får bli film o mys en annan kväll när han e frisk och orkar.. hoppas han snart e frisk alltså.


Hämta barnen kl 15.00 .. Adam lekte med Jonathan och Jag och Alexandra la in all ren tvätt i skåpen..

Fixa lite käk, spela fotboll i vardagsrummet med inne fotbollen =)

badat.. sett lite film innan det va dags att läsa saga och natta barnen ..

dom sover nu som stockar .. Hur nu stockar sover :/

Jag ser tv.. har dammat av så slipper jag göra det i morgon, bara att dammsuga och skura golvena =) hämtar barnen strax innan 2 och ska sen på 1 års kalas =)

kanske puttsa av fönstrena på övervåningen också .. får se vad som hinns med och vad man får lust med =)


hejsvejs!


Av malin hejdenberg - 1 maj 2010 08:52

Japp vakna tidigt i morse, 7.15 av ett sms.. suuuck varför ska ja vara så lättväckt!!?!!???

I går jobba jag, gick bra, jobba med mycket bra folk och då gör sig jobbet något roligare,

händelserikt!!

I dag .. solsken.. ska fortsätta där ja slöt igår , skura golven =D

blev bara dammning och dammsugning igår innan jobbet..


i kväll.. jaa hoppas på en riktigt trevlig kväll.. men eftersom jag lär umgås med världens underbaraste brudar så.. självklart kommer det bli en bra kväll.. sällskapet gör kvällen, helt klart, och vi har aldrig haft tråkigt förrut så =)


Nu ska ja drick upp mitt kaffe .. sen hopp i duschen..

1 Maj i dag =)

sol sol sol sol .. underbart.


Hmm.. e så kass på att skriva något roligt igentligen.. mer än vad jag gör om dagarna :/ inte så jätte skoj o läsa varje dag kanske..

Något NI vill att Jag ska skriva om ???


Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards