Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Hur kan man skämta om en sådan sak!!!???

Av malin hejdenberg - 12 juni 2010 03:31

nyss hemkommen efter en riktigt rolig,festlig mysig tjej kväll hemma vid Elin tillsammans med Therese och Anna och Elin såklart ..

sätter mig vid facebook och blir arg,förbannad,ledsen,förtvivlad..

ser hur 2 personer skämtsam skriver om sjukdomen cancer.. ja blir fruktansvärt förbannad.. ledsen...

Hur fan kan man sitta o håna , skratta o ha roligt åt denna sjukdom som i dag rent ut sagt tar livet ur människor.. många har tur att bli friska.. många inte.... många går förlorade.. och överlever inte kampen..


ja blir bara så förbannad...... väx upp ta livet på allvar...... en dag e det kanske ni som står där som annhörig åt en Mamma,syster,bror, eller kanske du själv som drabbas.. kommer ni skratta lika mycket då?????? nej tror inte det va!!!!!!


Ja jag blir så förbannat ledsen o arg .. man skämtar inte om saker som i dag e verklighet och som förstår livet för så många, vuxna.... även små små barn ..



tänk er för nästa gång!!

 
 
Ingen bild

felicia

12 juni 2010 05:09

Malin Du skulle ha tagit reda på Fakta innan du skriver att 2 st skämtar om Cancer, det var bara 1 som skrev och det var jag, jag skämtar om Cancer till mej själv för jag är så JÄVLA RÄDD för att få Cancer, jag skrev att jag tror jag har PROSTATACANCER I MITT HÖGRA BRÖST, för att jag kände en knöl och då blir jag som sagt livrädd, och som alla vet kan man ju inte ha Prostatacancer i brösten. och så fort jag känner en knöl någonstans så har jag Cancer, och Malin tror du att det är roligt för mej att verkligen må så varje gång jag känner något? så därför är det enda som hjälper för mej att skämta bort det på ett lite skämtsammare sätt, och jag har varit med om en nära till mej har gått bort i Cancer, och skulle nu jag vara en av dom som får Cancer så skulle jag vara lite berädd på det eftersom jag har kunnat skämta om mej själv som jag gjort, och hade nu du haft det så som jag så hade du förstått precis vilket helvete jag har som är så rädd så att jag måste skämta bort det för att inte gå ner under jorden!! och jag vet att din syster har Cancer och jag förstår inte varför det skall drabba just en utav dom bäst? och jag hoppas du förstår att jag inte skämtar utåt, jag skämtar för min egen skull, Vi som är Livrädda för något måste väl oxå få känna sej uppåt och Glada någon gång?

 
Ingen bild

Felicia

12 juni 2010 05:17

och natta kände en knöl på halsen och blev så rädd så hon började att gråta för hon trodde det var Sköldkörtelcancer, och då skämtade jag till det för henne och skrev att hon hade sköldpadecancer och då såg jag ett litet leende på hennes läppar och sen släppte hon det, du förstår att vissa behöver ha så här för att inte tror att man har allt vad sjukdomar heter..

 
elin hejdenberg

elin hejdenberg

12 juni 2010 06:14

Vem har skrivit något sånt?! IDIOTER!
Hoppas iallafall ni tjejer hade det skoj!
PUSS PUSS

http://elinhejdenberg.blogg.se

 
elin

elin

12 juni 2010 15:55

felicia.. du kan ju inte sitta och säga att du inte skämtar om det utåt när du faktiskt skriver det på världens största kommunity sida... smart..

http://thestyleismine.blogg.se

 
Ingen bild

jennie

13 juni 2010 20:57

jag är själv LIVRÄDD att jag skall få cancer. speciellt efter att elin fick det. har många i min släkt/nära umgänge som inte lever idag pga det.och alla har dom haft olika sorters cancer.
och jag e livrädd att mina körtel knölar jag hittar jämt skall vara cancer. jag tror jämt jag har hjärntumör när jag har skallvärk OSV OSV...
ja som sagt så är jag livrädd.men ärligt så skämtar jag inte om såna allvarliga saker bara för att jag är skraj!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

NY

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 12:48

BLOGG...   http://malinlillstrumpa.blogg.se

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 10:43

Jag är verkligen INTE ett fan till snön. Visst kan det va mysigt och sitta INNE med tända ljus och kika ut när det e mörkt och det e vitt på marken och det snöar, se när barnen gör sin första snögubbe,snö lyckta får åka pulka ..  Kul för barn och...

Av malin hejdenberg - 29 november 2010 12:28

Nya tag och barnen kommer hem igen =) Hoppas denna vecka blir " bättre " än sist dom va hos mig då dom va för hostiga för att gå på dagis, men som klättra på väggarna här hemma hur Jag än sysselsatte dom, Det va en jobbig vecka, Denna vecka komme...

Av malin hejdenberg - 28 november 2010 17:35

Första ljuset tänt, vi har varit hos mamma och pappa i lärbro på adventsfika, riktigt trevligt! Visa mamma bilderna från min tjejfest och jisses som hon skratta, heltokiga men även underbara bilder. www.hedmanlindby.blogg ( finns filmer ) www...

Av malin hejdenberg - 27 november 2010 17:12

Vi åt mat, maten blev riktigt god =) kasslergratäng bjöds det på, efter att ha vilat ner maten vanka vi oss in i vardagsrummet där vi åt efterrätten, citronfromache med grädde, mumsigt! Prata och prata och prata och skratta, tom så vi typ g...

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards