Alla inlägg under september 2010

Av malin hejdenberg - 30 september 2010 17:56

  stark är inte
Att aldrig falla
Att alltid veta
Att alltid kunna

Att vara stark är inte
Att alltid orka skratta
Att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
Att lyfta tyngst
Att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
Att leva livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
Slå sig hårt
Och alltid komma igen

Att vara stark är
Att våga hoppas
när ens tro är som svagast

Att vara stark är
Att se ljus i mörkret
Och alltid kämpa
för att nå dit.

Av malin hejdenberg - 30 september 2010 16:05

Jag och Johan tog oss en rejäl sovmorgon.. eller vi låg i sängen till 12.45 så jäkla skönt och bara ligga kvar o mysa o se tv, inte några måsten alls.

Förutom nu för en liten stund sen när han blev tvungen att åka in till käkkirurgen .. efter att ha dragit ut en tand har han fått fruktansvärt ont och har nu åkt in för att dom förhoppningsvis ska få buckt på detta, stackars lilla älsklingen min :(

..

Har gått igenom lite kläder efter Adam, fick för mig ja hade en overall i storlek 56 som Linas lille junior skulle få låna, men hittar den inte, den måste ja ha lånat ut till någon annan :/


dagarna rullar på ..

har mycket mys tillsammans med älsklingen min,

i morgon vid lunch hämtar ja hem barnen några timmar för att mysa o busa .. saknar dom massor, träffa dom en sväng i måndags dock..


I morgon ska jag träffa Linda, äta lite gott o dricka nått gott.. ska bli riktigt nice det :)


Maria.M tänker på dig i allt ditt jobbiga, men fortsätt kämpa på.

Det finns någon som vakar över dig, och vill att du ska kämpa på, Du vet nog vem hon är ;)

<3


Av malin hejdenberg - 28 september 2010 18:23

När man e lite små nere och deppig och saknar syster, ja då kommer Johan fin fina älsklingen min med en ros, Han får mig alltid på bättre humör,

Vad i all sin dar har Jag gjort för att förtjäna någon så underbar som honom

Om du vet vad.. berätta det då!!!!!


Tack underbara älsklingen min.

Fina fina du..



 

Av malin hejdenberg - 27 september 2010 16:34

Kl 11.00 satt Jag i kyrkan tillsammans med min och Elins familj och Elins och Mina vänner.

Kistan va vit, med duvor på sidorna, Blommor och ett foto av Elin uppå kistan.

Begravningen va den jobbigaste och tyngsta Jag någonsin varit med om.

Men det va väldigt väldigt fint.

När klockorna slår, och kistan ska bäras ut, det e då det blir som allra tyngst,

Jag grät mycket innan, Men det va då det blev ännu mer allvarligt.

Och mina tankar hela vägen ut från kyrkan va

" Min syster ligger där inne , Hon ska ju vara här hos mig, frisk och levande, inte ligga död i kistan " det känns så fel fel fel fel fel fel fel,Och det är fel.

Upp till kyrkogården, Platsen Magnus valde ut va jätte fin, hela kyrkogården va väldigt vacker,

Ni vet när kistan ska hissas ner,

Ja, det knep tag i magen på mig, kändes som mina ben skulle vika sig, gjorde ont i hjärtat,stor klump i halsen Ville bara springa därifrån, Hade jag rört mig just då hade benen vikit sig, ( OK hade högklackat, kanske va lite av just den anledningen också ;)  )

Men att sen gå fram till kistan med blomman i handen och ta farväl av Elin,

Det va ojojoj.. TUNGT! att stå där titta ner på henne .. ville inte säga farväl,

Utan jag sa bara " sov gott systeryster " lite tyst , släppte sen ner blomman..Just då kändes det som jag va alleles sj där hos henne.. allt annat o alla andra bara försvann. vi stod kvar länge där.

Det va så fruktansvärt tungt, och OJ va jag grät,



Alla gick fram och la ner en blomma..

det va väldigt väldigt sorgligt när Maja och Ludde gick fram,

Maja vinka hejdå mamma och la ner en blomma.. det va tungt att se.


Dagen va solig och varm, även en liten fjärill flög runt Elins grav.


Vi fika sen på smörgåstårta och kaffe, jätte gott.

Gick sen tillbaka till graven och fick se alla blommor, så mycket blommor, 40 tal låg runt och på hennes grav, så fint. så  många stora blommor,

Och över graven flyger en likadan eller samma fjärill..

Va det Elin tro??


Ja denna dagen va det absolut jobbigaste och tyngsta jag någonsin varit med om i mitt liv, Men det va en fin dag, Preciiis som Elin hade velat ha det.

Elin,älskade systeryster, Ingen ros är lika vacker som minnena Jag har av dig.



 

     

 

Elin,fina älskade systeryster,Ingen ros är lika vacker som minnena jag har från dig

Du fattas mig !

Av malin hejdenberg - 24 september 2010 07:41

I dag kl 11 sitter vi i Örtofta kyrka för att ta ett sista farväl av systeryster.


Tung dag framför oss


  

Av malin hejdenberg - 24 september 2010 07:41

I dag kl 11 sitter vi i Örtofta kyrka för att ta ett sista farväl av systeryster.


Tung dag framför oss


  

Av malin hejdenberg - 21 september 2010 18:04

Minnesstund för min syster Elin Hejdenberg

Kommer hållas för vänner och släkt

i Lärbro kyrka kl 13.00 den 6 oktober.

Vill du komma , anmäl dig till mig senast den 4 oktober.

0736-415776.

Eller via bloggen och facebook.


 

Av malin hejdenberg - 21 september 2010 10:35

Att Änglarna gråter när det regnar, Gråter du syster??!!


 

   Blinka lilla stjärna där,   

hur Jag undrar var du är.


Nu har Du väl mindre smärta,

Nu har du väl inte ont,mitt hjärta.?

Visst är det mycket bättre nu du mår?!

...


Blir det bättre om en tid?!

För mig känns detta som en livslång strid,

Se på mig, jag står,Jag går

Men hur Jag mår,är inget jag ens själv förstår.

Ni kommer se när jag skrattar och ler

men mitt brustna hjärta kan ingen se.


 



 När dina steg har tystnat 

Finns endå ekot kvar

När dina ögon slocknat

Vi alla minnen har

Vi spar dom i våra hjärtan

tar fram dom då och då

så kommer du för alltid på ett eller annat sätt

vara med oss endå.


// Lillstrumpa.

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards