Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Begravningen

Av malin hejdenberg - 27 september 2010 16:34

Kl 11.00 satt Jag i kyrkan tillsammans med min och Elins familj och Elins och Mina vänner.

Kistan va vit, med duvor på sidorna, Blommor och ett foto av Elin uppå kistan.

Begravningen va den jobbigaste och tyngsta Jag någonsin varit med om.

Men det va väldigt väldigt fint.

När klockorna slår, och kistan ska bäras ut, det e då det blir som allra tyngst,

Jag grät mycket innan, Men det va då det blev ännu mer allvarligt.

Och mina tankar hela vägen ut från kyrkan va

" Min syster ligger där inne , Hon ska ju vara här hos mig, frisk och levande, inte ligga död i kistan " det känns så fel fel fel fel fel fel fel,Och det är fel.

Upp till kyrkogården, Platsen Magnus valde ut va jätte fin, hela kyrkogården va väldigt vacker,

Ni vet när kistan ska hissas ner,

Ja, det knep tag i magen på mig, kändes som mina ben skulle vika sig, gjorde ont i hjärtat,stor klump i halsen Ville bara springa därifrån, Hade jag rört mig just då hade benen vikit sig, ( OK hade högklackat, kanske va lite av just den anledningen också ;)  )

Men att sen gå fram till kistan med blomman i handen och ta farväl av Elin,

Det va ojojoj.. TUNGT! att stå där titta ner på henne .. ville inte säga farväl,

Utan jag sa bara " sov gott systeryster " lite tyst , släppte sen ner blomman..Just då kändes det som jag va alleles sj där hos henne.. allt annat o alla andra bara försvann. vi stod kvar länge där.

Det va så fruktansvärt tungt, och OJ va jag grät,



Alla gick fram och la ner en blomma..

det va väldigt väldigt sorgligt när Maja och Ludde gick fram,

Maja vinka hejdå mamma och la ner en blomma.. det va tungt att se.


Dagen va solig och varm, även en liten fjärill flög runt Elins grav.


Vi fika sen på smörgåstårta och kaffe, jätte gott.

Gick sen tillbaka till graven och fick se alla blommor, så mycket blommor, 40 tal låg runt och på hennes grav, så fint. så  många stora blommor,

Och över graven flyger en likadan eller samma fjärill..

Va det Elin tro??


Ja denna dagen va det absolut jobbigaste och tyngsta jag någonsin varit med om i mitt liv, Men det va en fin dag, Preciiis som Elin hade velat ha det.

Elin,älskade systeryster, Ingen ros är lika vacker som minnena Jag har av dig.



 

     

 

Elin,fina älskade systeryster,Ingen ros är lika vacker som minnena jag har från dig

Du fattas mig !

 
 
Ingen bild

malin elisabeth hejdenberg

27 september 2010 17:58

seriöst, hur mycket grät inte jag nu, när jag fick läsa din blogg då? Det var jobbigt att läsa. Och jag kan verkligen förstå vilken svår dag det var. Jobbigt att säga adjö till en familjmedlem. Och som du skrev, "min syster ligger där inne" Så nära, men ändå så långt bort, och overkligt... stor kram!

 
Ingen bild

veronica l

27 september 2010 19:05

det känns som att tårarna för elin aldrig kommer att ta slut.
min älskade finaste å underbaraste vän i hela världen....
jag saknar dej!!!

 
Camilla

Camilla

27 september 2010 20:06

Oj oj, gråter som ett litet barn bara av att läsa detta, så då kan man förstå hur ni kände er vid hennes grav. Jag är säker på att fjärilen var just Elin. Kram.

http://www.nattstad.se/camilla82a

 
Ingen bild

Emily

27 september 2010 21:16

Blir så ledsen när jag läser allt. Varför ska sånt här hända.
Du skriver allt så bra så mitt i det sorgliga så är det ändå så fint.
Tack vare dig får vi som inte var på begravningen ändå ta del av den.

Det var jobbigt att läsa om Maja och Ludde, de ska inte behöva ta farväl av sin mamma redan. Det är så fel.

Elin kommer alltid vara med dig på ett eller annat sätt.

Många kramar

 
Therese

Therese

27 september 2010 22:30

Jag gråter och gråter när jag läser om begravningen... så mycket tankar vännen...
Varför ska ni behöva gå igenom det här.. så jävla jävla orättvist !!!

finns här om du behöver mig ... !!

http://www.williamhedman.dinstudio.se

 
Fighter

Fighter

27 september 2010 22:54

Det är inte enkelt att lämna en kommentar efter att ha läst detta. Men jag vill försöka.

Klart det var din syster som ville visa att hon nu flyger fritt från smärtor och cancer.
Ni träffas igen.
Men du ska leva färdigt först.

Hoppas det är ok att jag nu följer din blogg.

All världens styrkekramar i det svåra.

http://fighterfighter1.blogspot.com

 
helena

helena

27 september 2010 22:59

Min Malin!! fan tårarna bara sprutar älskade vännen du skriver så fint, herrgud ser inget ...
Väldigt fint var det och självklart var det Elin som var där! Ger dig en jätte kram. saknar dig och hoppas att jag snart ska komma ner. Love u min vän!

http://www.helenatakacs.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sonja Bech

28 september 2010 01:22

Ja, tårarna slutar visst aldrig att rinna! Så fruktansvärt tragiskt att det ska behöva hända.
Det knep extra när jag läste om Maja och Ludde som vinkade farväl till mamma. Jag kan inte ens berätta det för någon utan att tårarna rinner och det inte går att prata längre. Tack för att du ändå orkar delge oss allt. Du är lika stark och go som Elin. Glöm aldrig det. Kram.

 
terese

terese

28 september 2010 07:40

sitter här å snörvlar nu jag med... det är ofattbart.. vackraste Elin.. och den där fjärlien!! du vet vad dom säger om fjärilar som är med på begravningar va?? hoppas det!!! du är en fantastisk människa du oxå malin.. massor av kramar till dig

http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp

 
Ingen bild

Rina

28 september 2010 19:12

Kramar till dig

 
Anna Engström

Anna Engström

28 september 2010 21:11

Herregud va jag gråter men samtidigt är det med ett litet leende! Tror att ni hade en fin men fruktansvärt jobbig dag.. Jag e helt 100 på att fjärilen va Elin. Då jag beställde blommorna från oss bad jag om att hon skulle sätta i en rosa fjäril.. så from nu så har de fått en helt ny betydelse för mig :) Tack för att du delar med dig.. Sov gott fina Elin

http://www.fruannaengstrom.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena Bech Edvardsson

28 september 2010 21:47

tårarna rinner som sagt fattar inte hur orättvis världen är.. kan inte fatta att hon e borta.. Ja fjärilen var nog Elin , Malin.. ett sätt att visa att jag finns här, o jag e föralltid lika fri som en fjäril,, fri från sjukdomar, fri från smärta,, styrkekramar till dig Malin,, du e otrolig som orkar skriva , Kramar om" häls Helena

 
Ingen bild

caroline

30 september 2010 22:24

Mina tårar tar aldrig slut! Saknar dig Elin!

 
susanne

susanne

2 oktober 2010 17:48

finafina elin.. saknade o älskade elin.
hur mår maja o ludde??

http://www.tinkerbellan.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

NY

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 12:48

BLOGG...   http://malinlillstrumpa.blogg.se

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 10:43

Jag är verkligen INTE ett fan till snön. Visst kan det va mysigt och sitta INNE med tända ljus och kika ut när det e mörkt och det e vitt på marken och det snöar, se när barnen gör sin första snögubbe,snö lyckta får åka pulka ..  Kul för barn och...

Av malin hejdenberg - 29 november 2010 12:28

Nya tag och barnen kommer hem igen =) Hoppas denna vecka blir " bättre " än sist dom va hos mig då dom va för hostiga för att gå på dagis, men som klättra på väggarna här hemma hur Jag än sysselsatte dom, Det va en jobbig vecka, Denna vecka komme...

Av malin hejdenberg - 28 november 2010 17:35

Första ljuset tänt, vi har varit hos mamma och pappa i lärbro på adventsfika, riktigt trevligt! Visa mamma bilderna från min tjejfest och jisses som hon skratta, heltokiga men även underbara bilder. www.hedmanlindby.blogg ( finns filmer ) www...

Av malin hejdenberg - 27 november 2010 17:12

Vi åt mat, maten blev riktigt god =) kasslergratäng bjöds det på, efter att ha vilat ner maten vanka vi oss in i vardagsrummet där vi åt efterrätten, citronfromache med grädde, mumsigt! Prata och prata och prata och skratta, tom så vi typ g...

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards