Alla inlägg under november 2010

Av malin hejdenberg - 24 november 2010 14:48

Jag varit på att blogga.. men snart så kommer det igång, jag lovar..

nu ska jag älskling äta varm smörgåstårta! =)


Gott i detta kalla väder =)

Av malin hejdenberg - 21 november 2010 08:59

Sara kom hit och åt mat, Barnen älskade henne och dom prata i munn på varandra, Dom fick lördagsgodis,åg tv och hade mys,det lästes saga och barnen somnade utan problem, Jag va då inne vid Elin,

Är glad att allt gick bra, men va inte orolig heller, Faktiskt.

Sara är en underbar person och är underbar med barn.. Adam kan va lite svår ibland och det kan ta ett tag för honom innan han " tyr " sig till andra, Men inga problem med Sara alls, Tack snälla Sara för att du ställde upp, är verkligen jätte tacksam !

Tack snälla Josefine som körde oss till och från Elvan..


Förfesten hos Elin va riktigt trevlig =)

Jag hade gett mig in för att ha en riktigt riktigt rolig kväll, och det hade Jag.

INGEN skulle få förstöra denna kväll..

Johan och grabbarna va så duktiga och så bra !

Man känner sig väldigt väldigt STOLT där man står och diggar till dom !


Av malin hejdenberg - 20 november 2010 08:27

Är det första Advent.. Och barnen som är vid sin pappa på första advent.. :( lite tråkigt dock..

Vi ska ju till Lena,Johans mamma på "minijulafton" där Johans syster med familj kommer vara också, dom kommer inte vara på Gotland över jul,dom åker ju till Thailand.

Lite klappisar måste man handla, Men vad?!!!??

..

Måste passa på att handla lite julstjärnor när Jag endå ska till stan på onsdag.. 2 på fot, och kanske en som hänger,

Vet att Jag kommer tycka det är mysigt då allt kommer upp, men Jag vet att Jag även kommer tröttna på det snabbt, :/

Jag älskar verkligen Julen, Men, alla julegrejs,ja dom tröttnar jag snabbt på :/


..

I dag, då ska det städas lite smått här,iaf dammsuga eftersom det ligger lite popcorn och jordnötsringar på golvet...

Duscha med barnen,

Sen kommer Sara och skulle äta mat hos oss tror jag :) hoppas Jag iaf =)


Igentligen skulle jag ha tvättat i dag, men det finns iaf ännu liiiite ren tvätt så räcker att Jag tvättar på måndag iaf, då kan ja ta min tvätt och städdag som vanligt, =)


Får se om barnen ska på dagis, Dom hostar ju ännu ganska mycket,

och känns ju som att går dom denna vecka kommer dom vara sjuka veckan efter då dom kommer till mig, känns som det inte finns nått slut,

Så Jag tycker barnen kan vara hemma några dagar till nästa vecka, men då är ju iofs barnen vid Stefan, :/ vet ej hur han tänker..

Av malin hejdenberg - 19 november 2010 23:58

Åkte till stan med Johan och barnen runt 15.30 Så nu har vi maten full med mat så det räcker månaden ut.

Barnen va väldigt duktiga i stan, inga sur miner eller massa tjata om att dom ville ha allt godis eller alla leksaker i affären, så skönt.

Väl hemma lite middag, sen fredagsmys =)

popcorn och jordnötsringar.

Blä, hatar jordnötsringar, de e mindre gott!!


Vi såg Idol, även barnen, det ju fredag då brukar barnen få vara vakna lite längre = )

Efter dom somnat för natten blev det mer mys för min o Johans del, och mer Idol.

I kväll trodde jag att Olle skulle åka ur, men hoppades på Andreas.

Men YES Andreas åkte =) tjoohooo..


Nej nu ska ja upp o sova,

försöka,inte ligga och fundera på klädsel till i morgon då ja ska på Elvan med Girlsen .. Johns band Seven streams spelar.

Hoppas på en super kväll!! =)


nej, en sista rök. Sen sängen !

Av malin hejdenberg - 19 november 2010 10:24

efter att ha badat med barnen, satte ja på nytt kaffe, mina barn älskar verkligen att bada, gu så roligt dom har de i badet ..

nu e dom uppe och leker, hoppas dom fortsätter leka snällt nu ett tag,

ser ut som en bomb har slagit ner här hemma,

skulle va skönt att få lite ordning och kanske tvättat..

Hur ska ja hinna de om vi nu ska till stan i eftermiddag??!!


sen mår ja inte helt ok heller..


hade vart så skönt att få det tvättat,lite städat och handlat innan helgen,

så man slipper tänka på sånt imorgon och på söndag,

fast det jag minst prioterar är städningen faktiskt.


På onsdag ska jag på arbetsförmedlingen..

Jana?!!! har du tid att ses??!!? jag ska va på arbetsförmedlingen kl 1

Av malin hejdenberg - 19 november 2010 08:39

I morse vaknade jag FÖRKYLD, ont i kroppen...

NEEEEEEJ!

har inte tid,lust eller ork att bli sjuk,

Feber har jag dock inte tror jag.

Men samband med förkylning blir man ju lite slö,matt och hängig,

Suck!

Vad gör man en dag som denna när man känner sig matt och hängig??!

När man inte känner sig på topp?!

Stor suck!!

...

Alexandras hosta har blivit mycket bättre, och hon hostar inte alls mycket,

Inatt har jag vaknat av att hon hostat 2 ggr bara,


...


I eftermiddag när älskling kommer hem kanske vi åker till staden för att fylla på kyl och frys eftersom där ligger de bågra fjuttiga korvar.



Fredag i dag! alltså IDOL och Fredagsmys <3

Tjjoooohoooo !


 


Av malin hejdenberg - 18 november 2010 19:32

I herrans namn ska jag ha på mig på lördag ????!!!

Hade ju vart kul om ja kom i klänning, för de händer ju aldrig, kul o testa nått nytt, som klänning, meeeen det stora problemet som alltid,, SKOR!? har ju bredare och större fötter än grannkällingarna .. så de går ju inte att låna,..

men skulle vilja ha nått riktigt snyggt... annat än jeans,linne eller topp..


 


Vill göra nått med håret, snyggt men tuft,

Snygg sminkning, lite mer "udda" kanske än ja brukar men endå inte föööör mycket.. Elin ska hjälpa mig med det.

såg en bild i dag inne vid henne i dag..

typ så Elin :) ;)


Nej nu låter jag som en 14 årig liten tös som ska ut på sin första fest..

KÄRA NÅN MALIN!!!!




Svårt alltså..


riktigt svårt







Av malin hejdenberg - 18 november 2010 11:24

Glass.. ja tänk vad glass kan göra barn glada =) Johan köpte glass till barnen, och gav dom sen en guldpeng att handla något annat för nere på gahms.

Glassfarbrorn Johan ; )

Så snäll...


       


 


Calippo.. nya favorit glass nu för mina barn :)

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards