Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

visby och middag

Av malin hejdenberg - 12 mars 2010 15:40

Igår innan dagis va jag på bvc med Adam för att försöka att återigen få honom att göra syntestet, men nej! han total vägra o då har vi tom övat här hemma .. så då blir det en remiss in till ögon i stan .. stor stor suck!

Lämna sen barnen på dagis för att åka senare åka till stan med Elin, Gick in till Elin och Adde med en kopp kaffe och macka :) skit tråkigt att äta frukost sj ju ..

Åkte sen mot staden .. hitta en kläning till Alexandra på rean och massa kalsonger till Adam, sj hitta jag ett par solbrillor till mig sj . OK hitta massa annat med . men snål som man är mot sig sj ni vet!!!!! köpte inte de iaf .

Käka lunch och åkte sen för att sätta elin under saxen !! vart så jävkla snyggt!

blev sj väldigt sugen att klippa mig så ska boka tid för slingning och klippning,

Sa tack o hej till Elin och mötte upp Johan och Devin.. ( Johans son ) på stan ..

åkte hem till Johans syster och hennes lilla familj på lite middag, riktigt roligt att träffa Michaela med familj, va flera flera år sedan jag träffa henne, och dom bjöd på riktigt god mat, gott marinerat kött, med klyft potatis och sås och sallad, Mums! sen vart det kaffe och  tårta för att fira födelsedagsbarnet,Devin!


Åkte hem vid 19 .. mamma o pappa hade så snällt hämtat barnen på dagis . och det hade gått jätte bra .. Jag va inte de minsta lilla orolig att det inte skulle gå bra tillsammans med mommo o moffa !!

Mätt och belåten kom jag hem, haft en riktigt toppen dag..


när mamma o pappa åkt hem tog ja med mig babyvakten och gick in till elin och snacka lite . skulle se en film men haha prata dock mer !!




För varje dag som går blir ja bara mer o mer kär .. o längtar ihjäl mig efter Johan fast jag träffa honom igår lixom.. :/





 
 
Ingen bild

anonym

12 mars 2010 22:28

som sakt jag vill vara anonym. Har följt och läst din blogg.
Jag får uppfattningen att du tycker att det är jobbigt att vara ensamstående mamma. Men har du inte valt det själv?
Jag tycker att du ska prata med pappan till barnen.
Det kanske fins anledningar till att han i dina ögon är frånvarande. Jag tror ju inte att det är medvetet. Kan det bero på dig? Du kanske inte kan prata med honom på rätt sätt. Prata på ett vuxet sätt. Och kasta inte ur dig en massa skit och smuttskasta pappan. Pappan älskar sia barn lika mycke som du tror jag.(Älskar inte alla föräldrar sina barn)
Som sagt livet är inte lätt

 
Therese

Therese

13 mars 2010 08:50

Spelar det nån roll om man "valt" att vara ensamstående eller inte? Jag är inte ensamstående men tycker ändå att det emmelanåt är jobbigt att vara mamma.. du verkar inte vara mamma själv, men den dagen du blir det så kanske du ser på mammarollen lite anorlunda än du verkar göra nu.

Om man lever i ett förhållande, väljer att tillsammans skaffa två barn, och sen visar det sig att den ena inte klarar det ansvaret, att det drabbar barnen, och även (i det här fallet) mamman, tycker du då att Malin VÄLJER att leva som ensamstående när hon vill separera för SINA BARNS BÄSTA ???

Nej... Det finns många överallt, både mammor och pappor som inte tar ansvar för sina barn.. För mig är det hellt offattbart, hur kan man välja att inte träffa sina barn när man är både arbetslös och bor ett stenkast bort... ??

För mig är det obegripligt att inte vilja träffa sina barn i alla avseenden, oavsett orsak...

Oj det blev ett lååångt inlägg.. skulle egentligen bara skriva

HIPP HIPP HURRA PÅ DIN FÖDELSEDAG MALIN :)

Hoppas du får en toppen dag :)

Kramar

http://hedmanlindby.blogg.se

 
Ingen bild

mamma monica

13 mars 2010 09:42

Du anonym Malin älskar sina barn över allt på jorden, felet ligger inte hos henne utan hos barnens så kallade pappa. Jag känner honom ganska väl och vet hur han är. Malin skulle mer än gärna ha ensam vårdnad om barnen, men tycker att barnen behöver sin pappa också. Jag vet vad jag pratar omm eftersom jag är mormor till barnen. Så jag tycker att du kan sluta läsa Malins blogg om du blir så störd av det hon skriver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

NY

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 12:48

BLOGG...   http://malinlillstrumpa.blogg.se

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 10:43

Jag är verkligen INTE ett fan till snön. Visst kan det va mysigt och sitta INNE med tända ljus och kika ut när det e mörkt och det e vitt på marken och det snöar, se när barnen gör sin första snögubbe,snö lyckta får åka pulka ..  Kul för barn och...

Av malin hejdenberg - 29 november 2010 12:28

Nya tag och barnen kommer hem igen =) Hoppas denna vecka blir " bättre " än sist dom va hos mig då dom va för hostiga för att gå på dagis, men som klättra på väggarna här hemma hur Jag än sysselsatte dom, Det va en jobbig vecka, Denna vecka komme...

Av malin hejdenberg - 28 november 2010 17:35

Första ljuset tänt, vi har varit hos mamma och pappa i lärbro på adventsfika, riktigt trevligt! Visa mamma bilderna från min tjejfest och jisses som hon skratta, heltokiga men även underbara bilder. www.hedmanlindby.blogg ( finns filmer ) www...

Av malin hejdenberg - 27 november 2010 17:12

Vi åt mat, maten blev riktigt god =) kasslergratäng bjöds det på, efter att ha vilat ner maten vanka vi oss in i vardagsrummet där vi åt efterrätten, citronfromache med grädde, mumsigt! Prata och prata och prata och skratta, tom så vi typ g...

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards