Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Ett måste !!

Av malin hejdenberg - 16 mars 2010 11:00

Jag måste sluta röka.. vet att det absolut inte e bra för mig,barnen eller vår ekonomi.. någon som kan hjälpa mig att sluta, jag har fixat det förr .. ok då va jag gravid.. men borde ju kunna fixa det nu .. !!! ska jag försöka sluta nu efter detta sista paket??

Vet att syster verkligen vill att jag ska sluta .. ska fan göra det !!

Någon som vill sätta en peng? kanske tom hänga på att sluta??!!

Jag måste verkligen det .. men känner ja ett måste e de såklart svårare !!

suck suck suck!! varför börja jag igentligen igen?!!

jag e skiiiit rädd att gå upp mina 30 kg igen om jag slutar.. men får inte köpa hem något godis.. så grannjävlar om jag ber er att vara barnvakt en stund för att handla typ, godis.. säg nej!! ;)


Hur ska ja klara detta?? tuggummi?? vet att ja får ut något bra av att sluta .. bättre för barnen,mig och EKONOMIN!!!


Hur ska jag klara det?!! jag e ju röksugen just nu !!! GAaaaaaah



I morgon ska ja iaf till doktorn med Alexandra.. kl 14.00


Hon har en rätt jobbig hosta ..



Malin för helvete slut o rök, men ingen kan ju tvinga mig att sluta.. inte ens jag sj kanske.. eller går det ??? får helt enkelt sluta köpa cigg.. så alla i min närhet, va beredda på att denna glada tjej kanske blir dyster o lite små tråkig o sur nu när ja ska sluta!! tror ni att ni orka med mig????????!!! ;)



ååååhhh snart sommar o vår.. sitta ute, me en kopp kaffe eller vin.. me en cigg i handen .. jisses de e ju super gott!!

får tänka.. fan så äckligt det e med ciggisar tillsammans med kaffe och vin!!

tror ni jag kan inbilla mig de :/ hmmm återstår att se .. klarar jag det blir ja stolt.. klarar jag det inte, blir jag förbannad! vicket ja lär vara ett tag framöver endå när ja slutat !!!!!




 
 
Ingen bild

Anette

16 mars 2010 11:14

Hej!
Tycker du tar ett riktigt bra beslut, tänk på hälsan om inte annat tänk på vad Elin går igenom. Rökning ÄR cancer framkallande både för dig och barnen, jag vet att du inte vill utsätta varken dig själv eller dina barn för det Elin just nu går igenom... Förlåt om det låter elakt menar bara väl!!!

Den dagen du skriver att du varit rökfri i 6 månader så lovar jag att göra en tårta till dig närsom! ;-)

Om du ger dig fan på att sluta så fixar du det!!

Kram och lycka till!!

 
Therese

Therese

16 mars 2010 13:52

Klart du klarar det !!! Jag har slutat fyra gånger.. 2 gånger när jag vart gravid, och två gånger "utan anledning".. det är skittufft.. men har man gett sig fasiken på det så...
Vill du inte ta hjälp av nikotintuggumi så köp vanliga.. då lurar du kroppen på hunger oxå :)
Jag hejar på dig..... !! Be Anna och Elin hänga med.. dom har pratat om det så länge nu men får aldrig arslet ur vagnen ;)

http://hedmanlindby.blogg.se

 
elin hejdenberg

elin hejdenberg

16 mars 2010 15:59

KLART du klarar det! Du klarar vad som helst! Ge dig bara fan på det! Inget barn vill se sin mamma eller pappa röka! Jag är fortfarande sugen ibland..men jag vägrar låta maja eller ludde ha en rökande mamma! Ge dig fan på att sluta, det går! Du har gjort det förut. Å det är jobbigt när andra runt omkring en röker.. Men ta ett tuggummi i stället....å tänk på att du luktar gott...å inte den som röker.. Att du känner smaker bättre..sparar pengar osv. Å framförallt! Hälsan! Den är viktig!!!
PUUUUUUUUUUUSS

http://elinhejdenberg.blogg.se

 
Ingen bild

en mamma

16 mars 2010 17:21

Klart du kan sluta röka. Alla kan, bara man vill. När du blir röksugen, borsta tänderna istället, hitta på nåt annat att göra. Om du kunde sluta när du var gravid, så kan du väl nu också, det handlar ju fortfarande om dina barn, vilket är en god anledning nog. Gör inte sån stor sak av det, för det är det verkligen inte, det din syster går igenom är en stor sak. Gör detta för hennes skull också, du kommer klara det, om du är syster till en utav dom starkaste människor jag vet om, så kommer du klara det. Sluta tramsa, upp till bevis. :) Lycka till

 
Ingen bild

Elin hejdenberg

16 mars 2010 21:19

Då kan du och pappa oxå sluta röka mamma!!! Har sagt till er i flera år! Hjälp malin att sluta, genom att sluta ni oxå!

 
Mia

Mia

21 mars 2010 08:15

Vi sitter i samma båt,hoppas det går bra för dig!
Kram
www.slutaroka.blogg.se

http://ww.slutaroka.blogg.se

 
Ingen bild

helle

21 mars 2010 18:30

fan vi kan sluta tillsammans... va bra att vi bor så nära varann oxå. vi kan ha ett långdistansförhållandeslutarökagrej!!! perfekt;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

NY

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 12:48

BLOGG...   http://malinlillstrumpa.blogg.se

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 10:43

Jag är verkligen INTE ett fan till snön. Visst kan det va mysigt och sitta INNE med tända ljus och kika ut när det e mörkt och det e vitt på marken och det snöar, se när barnen gör sin första snögubbe,snö lyckta får åka pulka ..  Kul för barn och...

Av malin hejdenberg - 29 november 2010 12:28

Nya tag och barnen kommer hem igen =) Hoppas denna vecka blir " bättre " än sist dom va hos mig då dom va för hostiga för att gå på dagis, men som klättra på väggarna här hemma hur Jag än sysselsatte dom, Det va en jobbig vecka, Denna vecka komme...

Av malin hejdenberg - 28 november 2010 17:35

Första ljuset tänt, vi har varit hos mamma och pappa i lärbro på adventsfika, riktigt trevligt! Visa mamma bilderna från min tjejfest och jisses som hon skratta, heltokiga men även underbara bilder. www.hedmanlindby.blogg ( finns filmer ) www...

Av malin hejdenberg - 27 november 2010 17:12

Vi åt mat, maten blev riktigt god =) kasslergratäng bjöds det på, efter att ha vilat ner maten vanka vi oss in i vardagsrummet där vi åt efterrätten, citronfromache med grädde, mumsigt! Prata och prata och prata och skratta, tom så vi typ g...

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards