Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Pannkakor

Av malin hejdenberg - 16 februari 2010 17:37

i stora lass eller njaa.. nästan

Alexandra jävlades med Adam och stal hans pannkaka varje gång han tog ny och skulle sträcka sig efter sylten, unge att jävlas :/ Mamma och Pappa, va jag också sån när jag va lite ^^

På väg hem fick jag samma fråga som vanligt från Adam " varför hämta inte pappa mig på dagis " säger att pappa inte kunde, och Adam blir alltså ledsen och börjar gråta, " pappa hämtar aldrig mig,pappa träffa aldrig mig längre "

riktigt riktigt jobbigt för mig , då jag vet att Adam har ett större behov av att träffa sin pappa och när han blev ledsen va det svårt  för mig att hålla tillbaka tårarna .. hur ska man göra ??!! Jag vill ha mina barn så mycket som Jag har dom i dag .. men kommer inte sluta kämpa för att dom ska få vara mer hos stefan ..

skrev till honom på msn på direkten då vi kom hem, att nu får de vara nog, att Adam vart ledsen, och allt han sa och som Mamma har svårt att svara på dom frågorna vart jag riktigt förbannad,

så tillslut då jag skrev att några timmar efter dagis skulle göra barnen jätte glada, att han går hemma och drar benen efter sig hela dagarna och inte jobbar gör att han borde ta sig tid att träffa sina barn när han faktiskt är arbetslös och bor så nära som han gör, vill han inte ,

Jag är .. arg och irriterad,ledsen för barnens skull .. men kommer inte sluta kämpa för att göra det rätta för barnen, dom vill ha sin pappa i sitt liv, än så länge, fortsätter det så här .. tror jag att dagen kommer komma då dom väljer att inte åka till honom, Den stunden har redan varit då Adam sa till honom i telefon att han inte ville vara med honom ..

Fan som han missar tillsammans med sina barn, visst .. trots, och syskonbråk då Alexandra jävlas med Adam och tvärtom, det e tuft!! Men, Jag är glad över varje sekund jag får tillbringa med mina barn!

barnen är ju det bästa man kan ha ..

Dom är mitt allt, så därför för deras skull ska jag kämpa för att dom ska ha en bättre relation till sin pappa ..



tyvärr kan ja inte tvinga honom att tillbringa mer tid med barnen, meen han har varit med att sätta dom till världen, hans ansvar med, men så länge barnen är små är det ja som måste föra deras talan, Hoppas Adam frågar honom varför han träffa dom så sällan som han gör !!


Det är ta mi fan tragiskt!!!



 


 
 
Therese

Therese

16 februari 2010 20:32

Jag hittar inte ens någr ord.. hur kan man välja att inte vilja umgås med sina barn ? Sitt eget kött och blod. Det är för mig ett mysterium.. sjukt.. obegripligt !!!

http://hedmanlindby.blogg.se

 
Ingen bild

jennie

16 februari 2010 20:35

jäkla svårt dilemma!!
när pappan finns med i bilden men ändå inte. och har alla möjligheter till å träffa dom!!
SPARKA in dörren väl å fråga honom om du skall ge han en "lavett" tills han FATTAR :0) blir lite sne när pappor varit med å skapat barnen och sen vart med i uppväxten å sen bara skiter i det bara för att....
stå på dig & lycka till med lavetten:)

 
Emily

Emily

16 februari 2010 21:58

Alltså jag kan inte heller fatta hur man kan strunta i sitt barn, helt obegripligt!!!
Tycker det är bra av dig att du faktiskt förösker få stefan att fatta och att du kämpar för dina barns skull. Finns ju mammor som gör allt för att hålla sina barn borta från pappan, fast han vill.
Sorgligt hur en del använder barnen som verktyg.

Det där med trots är jag oxå inne i nu, vissa dagar pallar jag inte mer, men då får man räkna till 10 o samla nya krafter.. o då har jag ändå en pappa här med..

Kramar tilll dig =)

http://emilyhallgren.blogg.se

 
Ingen bild

johanna

17 februari 2010 12:33

Helt jävla otroligt....hur kan man vara så nonchalant?? Hur fungerar denna MAN?? Eller de e fan fel å kalla honom MAN...Alltså jag tycker oxå du gör rätt som kämpar för de dina barn vill ha,, =pappa närvarande....
Men hur i helvete alltså jag nej jag finner inga ord..I sånna här stunder hoppas man att han en vacker dag inser vad han gjort å gått miste om,men då e de tyvärr försent...Å de kommer straffa sig....Fy fn..säger jag ..DU FÅR HELT ENKELT VARA STARK Å BITA IHOP FÖR BARNEN SKULL.. Å man kan ju snart börja undra hur länge orkar du ljuga för barnen , varje ggr..du drar en vals för dom , varför pappa ej vill hämta/ träffa dom/ gå till parken..ecc...De går ju till en viss gräns å Kasta sanningen i ansiktet e inte heller kul då man vet hur ont de kommer göra.....Nej en Lavett som Jennie skriver...De e kanske de som tyvärr krävs...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

NY

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 12:48

BLOGG...   http://malinlillstrumpa.blogg.se

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 10:43

Jag är verkligen INTE ett fan till snön. Visst kan det va mysigt och sitta INNE med tända ljus och kika ut när det e mörkt och det e vitt på marken och det snöar, se när barnen gör sin första snögubbe,snö lyckta får åka pulka ..  Kul för barn och...

Av malin hejdenberg - 29 november 2010 12:28

Nya tag och barnen kommer hem igen =) Hoppas denna vecka blir " bättre " än sist dom va hos mig då dom va för hostiga för att gå på dagis, men som klättra på väggarna här hemma hur Jag än sysselsatte dom, Det va en jobbig vecka, Denna vecka komme...

Av malin hejdenberg - 28 november 2010 17:35

Första ljuset tänt, vi har varit hos mamma och pappa i lärbro på adventsfika, riktigt trevligt! Visa mamma bilderna från min tjejfest och jisses som hon skratta, heltokiga men även underbara bilder. www.hedmanlindby.blogg ( finns filmer ) www...

Av malin hejdenberg - 27 november 2010 17:12

Vi åt mat, maten blev riktigt god =) kasslergratäng bjöds det på, efter att ha vilat ner maten vanka vi oss in i vardagsrummet där vi åt efterrätten, citronfromache med grädde, mumsigt! Prata och prata och prata och skratta, tom så vi typ g...

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards