Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Hemma

Av malin hejdenberg - 6 september 2010 21:19

Kändes skönt att komma hem till min lägenhet igen..

Satt en söt liten lapp på dörren från Anna, kändes så fint.

Väl inne märker jag att lägenheten e städad, på bordet i köket och i vardagsrummet stod det blombuketer, Mina hyllor jag fått som Ja ville ha upp på väggen både i vardagsrum och badrum va uppsatta, en tv ( min tv gick sönder strax innan ja åkte till skåne ) stod i vardagsrummet, och jag log och visste precis vem som gjort allt detta,!!

JOHAN! Min älskling, han hade även rensat kylen,

UNDERBAR! Han tyckte inte jag skulle behöva tänka på sånt när Jag kom hem..

Helt fantastisk,

Han hade fått tvn av Tobbe, ena blombuketen va från GrannElin, Danne Nilsson hade också vart så snäll och hjälpt till..

Jag blev så jätte jätte glad, Underbara människor..


Men om ja ska vara ärlig så hoppades ja att grannarna inte skulle stå ute när Jag kom hem, vicket ja sa till dom i dag..

Kändes konstigt allt, men endå va det skönt att vara hemma..

Jag ringde Therese, Fina Therese som kom hit och trösta mig igår kväll, Hon lovade Elin att ta hand om mig, och det löftet håller hon verkligen.

Jag gick sen hem till Johan och sov där, kändes helt underbart att få krama om honom läääänge lääänge.. underbart att vara hos honom,ligga i hans famn.

Kan ju säga att jag mådde såå bra, faktiskt, när ja kom till honom, ingen klump i halsen, ingen sorts dimma som ja gått runt med dom sista dagarna efter att Elin dött, den dimman försvann när ja kom dit.

Underbart, Han är underbar,han stöttar mig på ett helt otroligt sett, 

Jag känner mig så älskad när jag e tillsammans med honom.

..

Har träffat grannarna i dag, vi har pratat om Elin, fina saker, roliga saker vi gjort tillsammans, kändes så skönt, för när ja tänker på Elin så ler jag samtidigt som ja kanske gråter, för hon va en sån fantastisk människa.


Min syster.. Kan inget annat än vara stolt lillasyster,

Även om Elin nu är en ängel så kommer Jag alltid vara lillasyster.

Hennes egen lilla Lillstrumpa och hon min systeryster,

Bästa vännerna för alltid !!


Begravningen är den 24 september i Örtofta kyrka.

Kommer vara den jobbigaste dagen i mitt liv, det e jag helt säker på.

samtidigt som jag vet att det kommer vara en väldigt fin begravning,

precis så som hon ville ha den !


Älskade syster, Som du fattas mig,

ditt mobilnummer har jag ännu kvar bland mina kontakter i min mobil, dina sista sms e kvar, Kan bara inte ta bort dom..


Elin Martina Elisabeth Hejdenberg.

Tack för allt du gjort, Tack för din glädje.Tack för allt du gav.

Tack för din vänskap. Vet att Jag aldrig hade varit den personen jag är i dag om du inte funnits för mig i alla lägen.



TACK för allt min leende ängel..


 
 
Camilla

Camilla

6 september 2010 21:43

Åh Malin fina Malin! Du är lyckligt lottad som har så fina människor runt dig nu. Underbart att få känna sig så älskad! Förstår tomheten du känner efter Elin. En syster är alltid en syster, och som du säger även en bästa vän. Antar att ni var lika tajta som jag och Helena är :) Du är en stark tjej. Stor kram från Sala.

http://www.nattstad.se/camilla82a

 
helena

helena

6 september 2010 22:06

älskade Malin vad sör du e! vill bara krama dig

http://helenatakacs.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

jennie

6 september 2010 22:38

ja du malin..
välkommen hem
du har en underbar karl vid din sida,fina barn,fina grannar som e mån om dig!
så hemskt att ens få behöva va med om denna sorg.
mobilnr lär du ha kvar länge,länge..
min sambo har ännu sin pappas nr kvar och det är 2,5år sen.man vill inte riktigt bara ta bort det helt enkelt.
du e lika fantastisk som elin var,glöm inte det!!!
tårarna rinner när jag läser detta.
skrev inlägg på facebook,men de skulle ju hamna här,så jag tog bort den ;) hehe
kram på dig!!

 
Linda

Linda

7 september 2010 06:50

Älskade vän vet inte vad jag ska skriva för allt känns så fel. Men jag finns här för både dig och Monica. Elin va en underbar människa och jag är så glad att få haft henne i mitt liv i 20 år. Alla minnen jag har från tiden med henne kommer jag aldrig glömma, allt roligt vi vart med om. Hon har en speciell plats i mitt hjärta och jag kommer aldrig glömma henne. Fina underbara Elin

http://isakliam.blogg.se

 
Ingen bild

Evelina

7 september 2010 08:22

vill bara krama om dig fina Malin!!

 
mammafiia

mammafiia

7 september 2010 10:52

Vilken underbar människa din karl är. Så skönt att få komma hem till ett hem som är iordning och rent=)
Massa KRAMAR till dej.

http://fiiias.wordpress.com

 
Ingen bild

Sonja

7 september 2010 11:04

Jag måste bara få säga att även du Malin är en otroligt stark tjej som har orkat uppdatera alla era vänner hela tiden. Det har varit ett mycket tufft år för er, hela familjen, men även för alla som kände Elin och resten av familjen. Tårar av förtvivlan, hopp och sorg har följt oss i snart ett år. Tack för att just du är du och Elin är en stolt ängel som har en så fin syster. Jag finns här om du eller någon annan av er vill. Tog fram gamla kort från när vi bodde i Stenkyrka. När ni var små och lekte. Ofattbart att sånt här får hända. Vad var meningen med det? Många kramar till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

NY

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 12:48

BLOGG...   http://malinlillstrumpa.blogg.se

Av malin hejdenberg - 30 november 2010 10:43

Jag är verkligen INTE ett fan till snön. Visst kan det va mysigt och sitta INNE med tända ljus och kika ut när det e mörkt och det e vitt på marken och det snöar, se när barnen gör sin första snögubbe,snö lyckta får åka pulka ..  Kul för barn och...

Av malin hejdenberg - 29 november 2010 12:28

Nya tag och barnen kommer hem igen =) Hoppas denna vecka blir " bättre " än sist dom va hos mig då dom va för hostiga för att gå på dagis, men som klättra på väggarna här hemma hur Jag än sysselsatte dom, Det va en jobbig vecka, Denna vecka komme...

Av malin hejdenberg - 28 november 2010 17:35

Första ljuset tänt, vi har varit hos mamma och pappa i lärbro på adventsfika, riktigt trevligt! Visa mamma bilderna från min tjejfest och jisses som hon skratta, heltokiga men även underbara bilder. www.hedmanlindby.blogg ( finns filmer ) www...

Av malin hejdenberg - 27 november 2010 17:12

Vi åt mat, maten blev riktigt god =) kasslergratäng bjöds det på, efter att ha vilat ner maten vanka vi oss in i vardagsrummet där vi åt efterrätten, citronfromache med grädde, mumsigt! Prata och prata och prata och skratta, tom så vi typ g...

Presentation

Malin Hejdenberg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards